1. Ocena zachowania zgodnie z przepisami nie może mieć wpływu na stopnie z przedmiotów nauczania, promocję i ukończenia szkoły.
2. Decyzję o ocenie zachowania podejmuje wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii innych nauczycieli.
3. Wychowawca przy tej decyzji może uwzględnić - opinię zespołu klasowego, - opinię osób dorosłych stanowiących środowisko ucznia, - wybitne osiągnięcia ucznia, np. w konkursach przedmiotowych.
4. W szczególnie uzasadnionych, wyjątkowych przypadkach, wychowawca może odstąpić od uwzględnienia jednego z punktów składowych oceny zachowania.
KRYTERIA SZCZEGÓŁOWE: 1. Ocenę wzorową otrzymuje uczeń, który: · wzorowo spełnia wszystkie wymagania szkolne, jest pozytywnym wzorem do naśladowania dla innych uczniów w szkole i środowisku, · systematycznie uczęszcza na zajęcia, bierze w nich aktywny udział, nie ma nie usprawiedliwionych spóźnień i nieobecności, · osiąga maksymalne wyniki w nauce, na miarę swoich możliwości, · zaległości w nauce spowodowane nieobecnością uzupełnia maksymalnie szybko, · poszerza wiedzę w kołach zainteresowań (w szkole lub poza nią) · bierze aktywny udział w życiu szkoły i klasy, · jest inicjatorem imprez klasowych, szkolnych lub środowiskowych, · wyróżnia się troską o mienie szkoły, klasy, kolegów, · wyróżnia się kulturą osobistą, używa kulturalnego języka, jest koleżeński i życzliwy dla młodszych kolegów, słabym pomaga w nauce, w rozwiązywaniu problemów, · dba o zdrowie i higienę swoją, innych oraz otoczenia, · zawsze chodzi we właściwym obuwiu na terenie szkoły.
2. Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który: · dobrze wywiązuje z obowiązków ucznia zgodnie z Kodeksem i Statutem Szkoły, · systematycznie uczęszcza na zajęcia, bierze w nich aktywny udział, nie ma nieusprawiedliwionych nieobecności, maksymalnie trzy spóźnienia, · osiąga dobre wyniki w nauce, na miarę swoich możliwości, · chętnie podejmuje zaproponowane mu prace na rzecz klasy, szkoły, · dba o mienie klasy i szkoły, · wyróżnia się kulturą osobistą, używa kulturalnego języka, jest życzliwy dla kolegów (również z młodszych klas) · nie prowokuje kłótni, konfliktów i bójek, nie znęca się fizycznie lub psychicznie nad słabszymi, · nie ulega nałogom (palenia papierosów, picia alkoholu, używania narkotyków i środków odurzających oraz szkodliwych dla zdrowia) i nie namawia do nich kolegów, · dba o estetyczny wygląd siebie samego, klasy i szkoły, · wykazuje chęć współpracy z wychowawcą.
3. Ocenę poprawną otrzymuje uczeń, który: · systematycznie uczęszcza na zajęcia, jest przygotowany do lekcji, · prowadzi zeszyty przedmiotowe zgodnie z wymaganiami nauczycieli, na bieżąco odrabia prace domowe, · podejmuje starania o poprawę swoich wyników w nauce, · jest kulturalny w stosunku do kolegów i pracowników szkoły, · przestrzega zasad higieny osobistej i higieny otoczenia, · przestrzega zasad porządkowych, nie niszczy mienia szkoły i kolegów, · wywiązuje się z obowiązków dyżurnego i powierzonych mu prac, · maksymalna liczba spóźnień: 5 · maksymalna liczba godzin nieusprawiedliwionych: 6
4. Ocenę nieodpowiednią otrzymuje uczeń, który: · często jest nieprzygotowany do lekcji, nie bierze w niej aktywnego udziału, często utrudnia jej prowadzenie, · nie uzupełnia zaległości w nauce, · używa wulgarnych słów, kłamie, · nie wywiązuje się z powierzonych mu prac, · niszczy mienie klasy, szkoły, kolegów, · pali papierosy lub pije alkohol, używa bądź rozprowadza środki odurzające, · zdarzyło mu się wymuszenie pieniędzy lub kradzież, · liczba spóźnień: powyżej 5, liczba nieusprawiedliwionych godzin: powyżej 6.
Opracowała: Katarzyna Malik |